miércoles, 21 de octubre de 2020

Sesión 29

LESSON N°29

PLAY with the animals:
   
Identify and describe in a short text the wildlife o endangered animals in order to help them.
REMEMBER the use of HAS, HAVE, CAN and CAN´T.

READ the article about the wildlife rescue centre in Ucayali:

LET’S UNDERSTAND:

Circle TRUE, FALSE or DOESN’T SAY. Follow the example:


1. The Ucayali Wildlife Rescue Centre has animals from different regions from Peru.

a) TRUE          b) FALSE        c) DOESN’T SAY 

2. Spider monkeys use their arms and legs to get their food.

a) TRUE          b) FALSE        c) DOESN’T SAY

LISTENING COMPREHENSION

LISTEN to a conversation about animals in the Highland Wildlife Sanctuary. Complete the fact sheets of the animals. You will hear the conversation twice. Number one is the example:

LET’S CREATE!

Let’s help endangered animals!

Teenagers do different activities in their free time. You have decided to be a volunteer in a wild animal rescue Centre. One of your duties in the Centre is to create the animals’ fact sheets, in order to describe their characteristics and abilities, so that, visitors from all parts of Peru and the world can know more about them. Choose one of the options:

Fact sheets about two endangered animals from your region

Puedes seguir esta estructura como ejemplo:

• Title

·  Introduction of yourself as a volunteer.

• Introduction of the rescue Centre.

•At least three sentences describing the first animal’s characteristics and abilities.

•At least three sentences describing the second animal’s characteristics and abilities.

• Quote about protecting wildlife.

Your text should include the following characteristics:

INICIO (0 – 10)

PROCESO (11 – 14)

LOGROESPERADO (15 – 17)

LOGRO DESTACADO (18 – 20)

No tiene título, y no empieza con una introducción como voluntario a un centro de recate de vida salvaje.

Tiene título, y no empieza con una introducción como voluntario a un centro de recate de vida salvaje.

 Tiene título, y empieza con una introducción como no voluntario a un centro de recate de vida salvaje.

Tiene título, y empieza con una introducción como voluntario a un centro de recate de vida salvaje.

No incluye oraciones q describan las características físicas de cada animal usando correctamente el HAS y HAVE.

Incluye al menos 1 oración que describa las características físicas de cada animal usando correctamente el HAS y HAVE.

Incluye al menos 2 oraciones que describan las características físicas de cada animal usando correctamente el HAS y HAVE.

Incluye al menos 3 oraciones que describan las características físicas de cada animal usando correctamente el HAS y HAVE.

Incluye al menos 1 oración que describa que puede o casi bien no puede hacer un animal.

Incluye al menos 1 oración que describa correctamente que puede o no puede hacer un animal.

Incluye al menos 2 oraciones que describan correctamente que puede o no puede hacer un animal.

Incluye al menos 3 oraciones que describan correctamente que puede o no puede hacer un animal.

En tu creación la cita final NO incluye sobre la protección de nuestra vida salvaje.

En tu creación la cita final incluye poca información sobre la protección de nuestra vida salvaje.

En tu creación la cita final casi incluye información sobre la protección de nuestra vida salvaje.

En tu creación la cita final incluye sobre la protección de nuestra vida salvaje.

No incluye fotografías relacionados con el relato.

Incluye fotografías que no se relacionan con el relato.

Incluye 1 sola fotografía relacionados con el relato.

Incluye fotografías relacionados con el relato.

Complete the description of the spectacled bear. Use “have”, “has”, “can” or “can’t”

 

Can I do it?

Not at all

Somewhat

Well

Very Well

01

Can I identify key details in a text about animals’ characteristics and abilities in English?

 

 

 

 

02

Can I describe animals’ characteristics using appropriate adjectives and the verbs “have” and “has” in English correctly in a simple text?

 

 

 

 

03

Can I describe animals’ abilities using appropriate verbs of actions and “can” and “can’t” correctly in English in a simple text?

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=vtllMWJXQrY

https://www.youtube.com/watch?v=d2Q1Si585T4

Recuerda enviar tu evidencia y cualquier consulta a tu maestro:
DE LA CRUZ MARTINEZ, Engelsen                    Cel. 986532009
ZACARIAS RRPOALES, Atanceli Conni             Cel.945587899


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Sesión 37

LESSON 37 INTRODUCTION: El 2020, ha sido un año muy retador para todos, pero nos ha dejado grandes aprendizajes que nos permitirán afrontar...