miércoles, 28 de octubre de 2020

Sesión 30

LESSON 30

PLAY with the animals in this game..

Identify the object pronouns in the text and you write the story of an animal for a rescue centre’s web page.

THE OBJECT PRONOUNS

READ the stories of two rescued animals:

LET’S UNDERSTAND

1. Naga was victim of poaching.

    A) TRUE     B) FALSE       C) DOESN’T SAY

2. Naga is not in captivity anymore.

    A) TRUE     B) FALSE       C) DOESN’T SAY

3.Sergio’s life was in danger at the restaurant.

    A) TRUE     B) FALSE       C) DOESN’T SAY


4.Sergio is now recovered and back in the rainforest again.

    A) TRUE     B) FALSE       C) DOESN’T SAY

LISTENING COMPREHENSION

LISTEN to a conversation between Oliver and Marta. UNSCRAMBLE the pictures according to the story. One picture is NOT used. You will hear the conversation twice. Number one is the example:

        1,__F__          2. ______            3. ______            4. ______            5. ______            6. ______

LET’S CREATE!

As a volunteer you decided to write the story of an animal for the rescue centre’s web page.

Write the story about Felipe the dolphin.

Your story should have the following characteristics or criteria:

items

Puntaje

1

2

3

4

5

La historia es acerca de un animal que es rescatado y en tiempo pasado.

 

 

 

 

 

La historia tiene al menos 5 partes y usa la secuencia de palabras separándolas correctamente.

 

 

 

 

 

La historia incluye los object pronouns “ her – him” correctamente.

 

 

 

 

 

La historia incluye  imágenes relacionadas a la historia para hacerlo mas atractivo.

 

 

 

 

 

A. UNSCRAMBLE the story below. WRITE the letters in the correct order. Follow the example:


a. Then, she opened the box and found three little cats.

b. After that, my aunt fed them and took them to the veterinarian.

c. One day, my aunt heard a noise coming from a box next to the garbage can.

d. Finally, my aunt took them to a wildlife rescue centre.

e. When the veterinarian saw them, he was very surprised. They were wild

Andean cats.

B.   COMPLETE the blanks with “he”, “she”, “him” or “her”. 


¿Cuánto has aprendido esta semana? ¿Escuchaste el audio del recurso? ¿Qué opinas tú? Dale un visto bueno a una de las cuatro opciones. Selecciona la opción que mejor exprese lo que puedes hacer ahora que culminaste las dos actividades de la semana.

Can I do it?

Not at all

Somewhat

Well

Very Well

Can I understand key details in a short story about rescued animal?

 

 

 

 

Can I organize events in a story using sequence words

 

 

 

 

Can I replace nouns with object pronouns correctly in a story?

 

 

 

 

Can I make a story more attractive by adding pictures about it?

 

 

 

 



RECUERDA ENVIAR TU TEXTO CORTO CON SU RESPECTIVO DIBUJO, CUALQUIER DUDA LLAMAR A TU MAESTRO:

DE LA CRUZ MARTINEZ, Engelsen                 Cel. 986532009
ZACARIAS ROSALES, Aranceli Conni.            Cel. 945587899

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Sesión 37

LESSON 37 INTRODUCTION: El 2020, ha sido un año muy retador para todos, pero nos ha dejado grandes aprendizajes que nos permitirán afrontar...