miércoles, 4 de noviembre de 2020

Sesion 31

 
LESSON 31
LOOK AT the video and think about the social problem.

Identify a social problem in your community and create a graphic organizer on this topic to see how solve the problem.

USO DEL “BECAUSE”

Se usa antes de un sujeto, verbo, oración y complemento.

READ about young inventors, creators and a campaigner

COMPLETE the chart with information from the text you just read. Follow the example:

Information

Teenagers can change the world

Elif

Life Do Grow Farm

Mazoun

Where are they from?

1.  

Philadelphia, Pennsylvania, USA

6.

What are they?

 

She is an inventor,

 

3.

7.

What was the problem in their community?

2.  

4.

Many girls gave up on their education.

What did they do to fight that issue?

She invented a new natural plastic made out of banana peels

5.

8.

LISTENING COMPREHENSION 

LISTEN to Melati and Isabel’s presentation2 on their project. Complete the summary about the presentation. You will hear the presentation twice. Follow the example:

LET’S CREATE!

Create a graphic organizer about a problem Teenagers are the future and the present, and they can change the world now! identify a problem and determine its causes and their effects.

RECUERDA ENVIAR TU ORGANIZADOR VISUAL COMO EVIDENCIA, CUALQUIER DUDA A TU MAESTRO CORRESPONDIENTE:
Recuerda querido estudiante que tu organizador será evaluado con esta rúbrica.

CRITERS

PUNTAJE

1

2

3

4

5

La información del problema que escogiste está plasmado en un organizador gráfico.

 

 

 

 

 

El organizador gráfico incluye al menos 4 causas y sus efectos.

 

 

 

 

 

Hay al menos 4 oraciones acerca de causas y sus efectos usando el “Because” correctamente.

 

 

 

 

 

Usa su creatividad al realizar su organizador gráfico.

 

 

 

 

 

A.   MATCH the cause with the effect. Follow the example:

B.   Luego de haber realizado las actividades 1 y 2 puedo concluir lo siguiente: Utilizo la palabra “because” en una oración para ______________________. 

a. Explicar la razón o causa de algo.

b. Indicar cuándo sucedió algo.

        c. Indicar dónde sucedió algo.

¿Cuánto has aprendido esta semana? ¿Escuchaste el “Audio del Recurso ¿Qué te comentaron sobre tu organizador gráfico en inglés que creaste? ¿Qué opinas tú? Dale un visto bueno a una de las cuatro opciones. Selecciona la opción que mejor exprese lo que puedes hacer.

 

Can I do it?

Not at all

Somewhat

Well

Very Well

01

Can I identify key details in a text about global issues in English?

 

 

 

 

02

Can I relate causes and effects in English using ‘because’ correctly?

 

 

 

 

03

Can I create a graphic organizer about a problem in the world or my community in English?

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=NL-5lERp9Lg

https://www.youtube.com/watch?v=fTSmCsqfwFY

RECUERDA ENVIAR TU ORGANIZADOR VISUAL COMO EVIDENCIA, CUALQUIER DUDA A TU MAESTRO CORRESPONDIENTE:
 
DE LA CRUZ MARTINEZ, Engelsen                          Cel. 986532009
ZACARIAS ROSALES, Aranceli Conni                     Cel. 945587899

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Sesión 37

LESSON 37 INTRODUCTION: El 2020, ha sido un año muy retador para todos, pero nos ha dejado grandes aprendizajes que nos permitirán afrontar...