miércoles, 11 de noviembre de 2020

Sesión 32

LESSON N° 32

LISTEN about our contamination:
Recognize of the social problem you did last week and write a interview offering recommendations for possible solutions. 
USO DE SHOULD AND SHOULDN´T

READ the interview with Malala:

UNDERSTAND

COMPLETE the text about Malala interviews. Follow the example:

LISTENING COMPREHENSION

LISTEN to an interview with Joel Huarachi about his project. Choose the correct answer a, b or c. You will listen to the interview twice. Follow the example:

  


Example: The name of the podcast is __________________.

a. Game Leaders                   😊. Game Changers                c. Changes

1. The problem in Joel’s community is that ________________________.

a. Children suffer from various health problems.

b. Children suffer from malnutrition.

c. Children suffer from anaemia and poor nutrition.

2. The project is ____________________________.

a. To produce delicious snack rich in proteins.

b. To produce a nutritious snack with ingredients rich in iron.

c. To produce Chizitos with new ingredients.

3. The ingredients that Joel and his classmates used were _____________________.

a. Cañihua, and chicken.     b. Cañihua and lamb heart. c. Cañihua and lamb liver.

4. Joel’s wants teenagers to _______________________________.

a. Look for a problem in their community and solve it now.

b. Find a problem in their community and call the authorities.

c. Find a problem in the world and change it.

QUERIDO ESTUDIANTE RECUERDA QUE TU ENTREVISTA SERA TU EVIDENCIA Y SERA EVALUADA CON ESTA RÚBRICA ASI QUE ES NECESARIO QUE LO PRESENTES A TU DOCENTE.

 

ITEMS

PUNTAJE

1

2

3

4

01

La entrevista es acerca de su problema social que hizo de su organizador de la semana pasada.

 

 

 

 

02

La entrevista incluye 3 oraciones de sus causas, efectos y recomendaciones para salir del problema.

 

 

 

 

03

La entrevista incluye recomendaciones usando el “SHOULD” o “SHOULDEN´T” correctamente.

 

 

 

 

04

En la entrevista incluye un mensaje final y cita un relato de un problema.

 

 

 

 

05

La entrevista incluye introducción, descripción del problema  y la conclusión.

 

 

 

 

A.   CLASSIFY the following phrases in the chart. Put a check next to the sentences that are in the texts. Follow the example:

FACTS

QUOTES

RECOMMENDATIONS

Example: Over 3500 students have accounts at the bank.

·   

·    

·     

 

·   

·    

·     

 

·   

·    

·     

 

·   

·    

B.   Luego de haber realizado las actividades 1 y 2 puedo concluir lo siguiente:

¿Cuánto has aprendido esta semana? ¿Escuchaste el Audio del Recurso? ¿Qué te comentaron sobre la entrevista en inglés que creaste? ¿Qué opinas tú? Dale un visto bueno a una de las cuatro opciones. Selecciona la opción que mejor exprese lo que puedes hacer ahora que culminaste las dos actividades de la semana.

Can I do it?

Not at all

Somewhat

Well

Very Well

1. Can I identify key details in an interview?

 

 

 

 

2. Can I match the global problems with the actions taken by the activist?

 

 

 

 

3. Can I give advice about how to deal with a problem using “should”, “shouldn’t”?

 

 

 

 

4. Can I write an interview in English to raise awareness about a specific problem in my community?

 

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Sx4PBELDd0A

QUERIDO ESTUDIANTE RECUERDA QUE TU ENTREVISTA SERA TU EVIDENCIA, CUALQUIER DUDA A TU DOCENTE CORRESPONDIENTE:

DE LA CRUZ MARTINEZ, Engelsen                     Cel. 986532009

ZACARIAS ROSALES, Artanceli Conni                Cel. 945587899

DESCARGAR SESION 32

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Sesión 37

LESSON 37 INTRODUCTION: El 2020, ha sido un año muy retador para todos, pero nos ha dejado grandes aprendizajes que nos permitirán afrontar...