miércoles, 23 de septiembre de 2020

Sesión 25

LESSON N° 25


QUERIDO ESTUDIANTE ESPERANDO QUE TE ENCUENTRES BIEN DE SALUD CON LA GRACIA DE DIOS.

RECORDARTE QUE PARA LA PRÓXIMA SEMANA ESTAREMOS TENIENDO NUESTRA "SEMANA DE REFLEXIÓN DEL PORTAFOLIO" POR LO QUE TE PIDO QUE TENGAS  EN ORDEN LAS SESIONES QUE HAN PODIDO REALIZAR, OJO NO SE ESTA PIDIENDO QUE TE PONGAS AL DIA, SINO QUE TENGAS A LA MANO LAS CLASES QUE HAYAS PODIDO REALIZAR, PARA QUE ASÍ PUEDAS DESARROLLAR LA SESIÓN DE REFLEXIÓN QUE SE PUBLICARÁ EL PRÓXIMO VIERNES.
 


Identifies he IN, ON, AT in a text then talks about his activities the he performs at home to publicize his habits.

PREPOSITION “ON, IN, AT”

READ the two texts about Zaid and Lilian’s new routine.

UNDERSTAND:

COMPLETE the following sentences about Zaid’s and Lilian’s routines with the correct information. Follow the example:(RECUERDA RESOLVERÁS ESTA PARTE EN EL FORMULARIO SECCIÓN 1)

Example: Zaid: My brother and I cook together on Fridays.

What is your new routine or new normal? UNICEF está promoviendo que los adolescentes de diferentes partes del mundo, compartan lo que realizan durante el confinamiento causado por la pandemia COVID-19. (Muestra también tu nueva rutina o nueva normalidad en casa. Recuerda que, de esta manera, estamos evitando que siga expandiéndose el COVID-19.)

Your product should meet the following criteria: 

 

Characteristics or criteria

YES

NO

01

Your text mentions five activities you do in at least three different rooms of your house.

 

 

02

Your text mentions when you do the activities using “in”, “on” and “at” correctly.

 

 

03

The activities of your new routine are written in the “simple present”.

 

 

04

The presentation includes five images of the activities and room you talk about in the audio or video. (Your audio o video lasts between 2 and 3 minutes.

 

 

A. En los textos leídos, se utiliza el tiempo presente simple para describir las actividades que realizan Lilian y Zaid. Lee nuevamente ambos textos y marca la oración verdadera sobre el uso del presente simple según lo que observaste en los textos: (RECUERDA RESOLVERÁS ESTA PARTE EN EL FORMULARIO SECCIÓN 2)


B. CORRECT the following sentences by changing the prepositions of time (in, on, at).  Follow the example:

Example: My parents and I usually eat breakfast on the mornings in 7:00 am.

                             My parents and I usually eat breakfast in the morning at 7:00 am. 



Marca según creas conveniente:(RECUERDA RESOLVERÁS ESTA PARTE EN EL FORMULARIO SECCIÓN 3)

 

 

Not at all

Somewhat

Well

Very Well

01

Can I extract details from texts that describe routines at home to complete information about them?

 

 

 

 

02

Can I match activities of routines at home with the corresponding pictures?

 

 

 

 

03

Can I describe my routine at home in English using the simple present tense correctly?

 

 

 

 

04

Can I use prepositions of time (in – on - at) correctly?

 

 

 

 

05

Can I pronounce the words and phrases that describe routines and rooms of a house correctly, as well as giving the right stress on those words or phrases?

 

 

 

 


RECUERDA ENVIAR TU VIDEO O AUDIO COMO EVIDENCIA A TU MAESTRO, CUALQUIER CONSULTA LLAMAR A:


DE LA CRUZ MARTINES, Engelsen                   Cel. 986532009
ZACARIAS ROSALES, Aranceli Conni              Cel. 945587899

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Sesión 37

LESSON 37 INTRODUCTION: El 2020, ha sido un año muy retador para todos, pero nos ha dejado grandes aprendizajes que nos permitirán afrontar...