jueves, 6 de agosto de 2020

Sesión 19

LESSON N° 19




MATCH the type of discrimination with the correct image. Follow the example:(RECUERDA QUE ESTA PARTE LO RESOLVERAS EN EL FORMULARIO SECCIÓN 1)



Recognizes the negative of the simple past in a text and then orally tells a story that celebrities diversity.

REMEMBER the simple past in negative form:




READ the stories of Jose, Gina and Bruno:



In English, we call the central message of a story the “moral of the story”. Write a J (for José’s story), a G (for Gina’s story) or a  B (for Bruno’s story) for each of the following morals we can learn from their stories. Follow the example:(RECUERDA QUE ESTA PARTE LO RESOLVERAS EN EL FORMULARIO SECCIÓN 2)
LET’S PRACTICE!
Lee las tres historias otra vez. Presta atención a los verbos en tiempo pasado y escribe al menos tres ejemplos más para cada una de las tres categorías en los cuadros a continuación. Mira los ejemplos:(RECUERDA QUE ESTA PARTE LO RESOLVERÁS EN EL FORMULARIO SECCIÓN 2 TAMBIÉN)
REGULAR VERBS
IRREGULAR VERBS
NEGATIVE FORM
• worked
• thought
• didn’t have
·    
·    
·     
·    
·    
·     
·    
·    
·     
·    
·    
·     
Ahora, usando las siguientes tres opciones, completa esta regla sobre cómo creamos el tiempo pasado en inglés.(RECUERDA QUE ESTA PARTE LO RESOLVERÁS EN EL FORMULARIO SECCIÓN 2 TAMBIÉN)
DO IT YOURSELF - D.I.Y.
USE the stories of José, Gina and Bruno as examples to write a story that celebrates diversity.
Use the information below to write the story of Miriam.

• Personal Information    :      14-year-old high school student
• Type of discrimination   :      Body size discrimination
• Stereotype                      :      People think she is lazy
• Qualities                         :      She is hardworking, organized and very smart.

A.  You can do it on a piece of paper, using a pen, colour pencils, pictures, glue, etc.
B.  You can do it on a computer, using Microsoft Word, Power Point or any other app of your choice.

Finally, create a video or audio of you reading your fictional story out loud.

ESTE VIDEO O AUDIO SERA CALIFICADO CON ESTA LISTA DE COTEJO.

ITEMS
YES
NO
01
The story is about Miriam and it is told in third person.


02
The story is told in the past tense with both regular and irregular verbs conjugated correctly in English.


03
The events in the story are correctly connected with sequence words.


04
The story is 100 - 120 words long.


05
The moral of the story is explicit and is against discrimination.


06
The story has to be 100% your original creation (don’t copy phrases from the internet or this resource).


07
For the oral presentation, pronunciation and intonation are clear





COMPLETE the story by putting the verbs in parentheses in the past tense. Follow the example:(RECUERDA QUE ESTA PARTE LO RESOLVERAS EN EL FORMULARIO SECCIÓN 3)
Pon una “X” a una de las cuatro opciones. Selecciona la opción que mejor exprese lo que puedes hacer ahora que culminaste las dos actividades de la semana.(RECUERDA QUE ESTA PARTE LO RESOLVERÁS EN EL FORMULARIO SECCIÓN 4)


Can I do it?
Not at all
Somewhat
Well
Very Well
01
Can I understand a story in English about a person who faced discrimination?




02
Can I use the simple past to write a story in English about a person who was discriminated against?




03
Can I connect events in a story in English using sequence words?




04
Can I pronounce words well and use appropriate intonation when I read a story about discrimination in English?







RECUERDA QUE EL AUDIO O VIDEO ES REFERENTE A MARY, CUALQUIER DUDA COMUNICARSE CON SU DOCENTE CORRESPONDIENTE:



DE LA CRUZ MARTINEZ, ENGELSEN       Cel. 986532009
ZACARIAS ROSALES, Aranceli Conni        Cel. 945587899

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Sesión 37

LESSON 37 INTRODUCTION: El 2020, ha sido un año muy retador para todos, pero nos ha dejado grandes aprendizajes que nos permitirán afrontar...